Začetki podjetja Petrovič, d.o.o., iz Kidričevega segajo v leto 1998, ko je Bojan Petrovič pri petindvajsetih letih z željo po samostojni podjetniški poti odprl podjetje Krovstvo Petrovič, Bojan Petrovič s.p., in s tem postavil temelje uspešnega podjetja.

Glavna dejavnost krovstva je bila montaža kritin in druga kleparska dela. Trdo delo in popolna predanost sta se obrestovala in kmalu je Petrovič zaposlil prve sodelavce ter investiral v stroj za upogibanje pločevine, ki ga je postavil kar v domačo garažo, se spominja očetovih začetkov njegov sin, Blaž Petrovič, ki skupaj s starši tvori vodstvo podjetja Petrovič, in dodaja, da je točno ta stroj pomenil konkurenčno prednost, ki je podjetju omogočala rast in nadaljnji razvoj strojnega parka.

Leta 2005 se je podjetje znašlo v veliki prostorski stiski, nujna je bila investicija v nepremičnino in selitev podjetja v Kidričevo, na lokacijo, kjer delujejo še danes. “Večji prostori in dodatna delovna sila pa sta pomenila zgolj še odskočno desko in tako smo leta 2006 investirali v prvi stroj za proizvodnjo pločevinastih kritin in tako predstavili svojo prvo kritino v obliki strešnika. Predvsem izkušnje iz montaž so nam nudile znanje, da razvijemo svoje kritine, danes poznane pod blagovno znamko Petrovič. Z leti smo tako pridobili zaupanje mnogih strank, kar nam je omogočilo investiranje v nove stroje,” pripoveduje Petrovič in s ponosom doda, da lahko danes z najnovejšimi proizvodnimi linijami za kritine proizvedejo kar enajst različnih tipov strešnih kritin.

SPROŠČENI ODNOSI, RAZUM IN DOGOVOR

Znanje in izkušnje, ki ste jih z leti pridobili tako z delom na terenu kot s proizvodnjo pločevinastih kritin, ste kmalu nadgradili. Kako se je nadaljevala vaša pot?

“Leta 2013 smo svojo dejavnost nagradili s proizvodnjo lahkih konstrukcijskih pocinkanih profilov. V osnovi smo želeli kupcem ponuditi manjše montažne garaže, strojne lope in skladišča. Kupili smo prvi stroj za izdelavo pocinkanih profilov in nove stroje ter tako vzpostavili celotno proizvodno linijo profilov in dodatnega materiala, potrebnega za postavitev skladiščnih, poslovnih, proizvodnih in drugih hal. V podjetju se nam je pridružil prvi projektant in vzporedno s kritinami smo vzpostavili linijo novih rešitev za postavitev montažnih objektov. Trenutno zaposlujemo kar štiri projektante in sodelujemo s približno desetimi montažnimi ekipami.

Podjetje je v začetku skoraj vsako leto pridobilo kakšen košček proizvodnih prostorov zraven, dokler se nismo razširili tako daleč, da smo pozidali celotno zemljišče. Tako smo iz malega krovskega posla prerasli v največjega slovenskega proizvajalca pločevinastih strešnih kritin. Uspelo nam je razviti blagovno znamko Petrovič, ki danes na slovenskem tržišču pomeni zanesljivost, trajnost in kakovost izdelkov.”

S širitvijo dejavnosti, pa se je razširil tudi vaš kolektiv, v katerem je zmeraj dovolj prostora tudi za pomladek …

“Našo ekipo sestavlja nekaj manj kot 30 ljudi, kolektiv pa se v poletnih mesecih tudi okrepi, ko lokalnim dijakom, ki tekom leta pri nas opravljajo šolsko prakso, ponudimo študentsko delo. Pogosto iščemo nove sodelavce, prav v tem trenutku so odprta kar tri nova delovna mesta.

Stavimo na sproščene odnose v podjetju, na človeški razum in dogovor. Povprečna starost našega zaposlenega je 36 let, torej smo kar mlada ekipa, ki pa že ima, ali pa še v kratkem načrtuje družino. Letos smo prejeli certifikat Družini prijazno podjetje, ki našim zaposlenim omogoča lažjo uskladitev zasebnega in poklicnega življenja.”

Članek o podjetju Petrovič v Večeru

KRITINE ZA 90.000 OBJEKTOV

Streha je za udobje in varnost bivanja izrednega pomena, tega se zavedamo vsako leto bolj, ko nas presenetijo ujme.

“Streha je vsekakor tisti del objekta, ki nas varuje pred vsemi vremenskimi vplivi. Daje nam varnost in zavetje v svojem domu, zato je pomembno izbrati pravo kritino, ki nam bo prav to nudila še nekaj desetletij.”

Vaše izdelke prodajajo tako specializirane krovske kot tudi gradbene trgovine, kritine pa ne izdelujete samo za Slovenijo, dobro vas poznajo tudi v tujini.

“Velika večina naših izdelkov, kritin in kleparskih izdelkov, se proda preko naših prodajnih mest po vsej Sloveniji, kar preko 50 jih je, med njimi tudi specializirane krovske trgovine kot so Marex in Obenauf, pa tudi večje gradbene trgovine kot so Merkur in Topdom, zato večinoma naših končnih kupcev in gradbenih projektov sploh ne poznamo. Smo pa v zadnjih letih izdelali kritine za več kot 90.000 objektov v Sloveniji, na Hrvaškem in Avstriji ter postavili več kot sto proizvodnih in skladiščnih hal.”

Bi izpostavili katerega od objektov, morda po velikosti, ki ga varuje vaša kritina?

“Eden večjih objektov je gotovo eden od skladiščnih objektov v velikosti več kot 1000 m2. Poskrbeli smo za svetovanje, načrtovanje, proizvodnjo in montažo objekta. S kritinami smo sodelovali na mnogih večjih projektih, v večini so bile poslovne stavbe, kjer je kritina merila tudi preko 5000 m2.”

KUPEC CELO IZ KANADE

Kljub masovni proizvodnji se trudite, da je vsak izdelek enako kvaliteten, je varen in trajnosten. Postavljate konkurenci s tem določene standarde?

“Zavedamo se, da se na vsak izdelek podpišemo. Nakup kritine, kleparskega izdelka, ali pa postavitev skladiščnega objekta, niso stvar, ki bi jo delali vsak teden, tudi ne vsako leto, zato je pomembno, da so izdelki kvalitetni in jim kupci lahko zaupajo. Tako nikoli ne varčujemo na kakovosti materialov. Naši izdelki so proizvedeni z dovršeno strojno opremo priznanih svetovnih proizvajalcev, kar proizvodom daje varnost in kakovost. Vsako stvar, ki jo naredimo, želimo povzdigniti na nek nov nivo, ne primerjamo se s konkurenco, pač pa jim postavljamo standarde. Vsako stvar radi naredimo po svoje in s tem pustimo svoj pečat.”

V vsaki proizvodnji je izdelek, ki “štrli” iz povprečja. Katero vašo kritino bi opisali kot edinstveno?

“Najbolj edinstvena kritina je prav gotovo naša najnovejša kritina LUX. Gre za moderno oblikovano kritino, ki je v osnovi bolj primerna za novejše, moderne objekte. Zaradi svojega gostega profila je izredno močna, je pa tudi naša prva kritina, ki jo lahko stranka naroči tudi v kratkih kosih, pakiranih na paleti, kar omogoča lažji prevoz in montažo. Kot zanimivost: LUX je najbolj priljubljena kritina pri našem poslovnem kupcu iz Kanade; preko oceana smo tako zanj odposlali že kar nekaj ladijskih kontejnerjev.”

PODPORA OKOLJU IN POMOČI POTREBNIM

V čem vidite svoje poslanstvo? Ne le poslovno, tudi širše, morda za skupnost, za sočloveka …

“Delati dobro. To je najmanj, kar lahko storimo za zaposlene, sočloveka, lokalno okolje, Slovenijo in širše. Nismo eno tistih podjetij, ki strogo nastavlja proračune, pritiska na dobavitelje s cenami, sprejme vsak projekt za vsako ceno ter varčuje na vsakem koraku. Zavedamo se, da nam je prav lokalna podpora omogočila razvoj podjetja, kakršno je danes in prav v to okolje je potrebno največ vračati. Tako podpiramo mnoga lokalna društva, prireditve, humanitarne akcije in pomagamo pomoči potrebnim. V lanskem letu smo se odločili ukiniti novoletna poslovna darila, denar raje namenimo v bolj koristne namene, tako smo 5.000 evrov razdelili med lokalna društva, z donacijo pa smo pomagali tudi malemu Krisu. Sodelujemo tudi v dobrodelni oddaji Delovna akcija in z našimi izdelki in krovskimi prijatelji pomagamo pri prenovi dotrajanih streh; ljudem ponovno vračamo nasmeh na obraz in jim dajemo zavetje pod varno streho. Veliko naredimo tudi za okolje: lastna sončna elektrarna na strehah celotnega podjetja nam omogoča proizvodnjo električne energije za svoje potrebe, namreč kar 60 odstotkov proizvedene energije oddamo v omrežje. Digitalizacija nam je omogočila, da smo samo v letošnjem letu zmanjšali porabo papirja za 100.000 listov, odpadni papir in pločevino iz proizvodnega procesa pa skrbno recikliramo.”

MATERIALI SE SPREMINJAJO

Tudi kritine doživljajo svoj napredek. Kako se novodobne razlikujejo od tistih izpred 20, morda 50 let?

“Pri pločevinastih kritinah gre za enega najnovejših tipov kritine, kar mogoče pri katerem kupcu povzroči pomisleke. Dejstvo je, da se materiali z leti izboljšujejo, postajajo bolj kakovostni in odpornejši. Danes lahko kupcem omogočimo že 30-letno garancijo, a kljub tem dejstvom in vsem ostalim prednostim pločevinastih kritin, pri marsikomu v Sloveniji velja tradicija, da je potrebno na streho dati opečnat strešnik. Materiali se v gradbeništvu z leti spreminjajo in tega bi se moral zavedati vsak kupec. Veliko ljudi ima namreč še vedno pomisleke, da se bo okrušila barva kritine, da bo glasno ob dežju in vetru, a vse to je preteklost. Že najmanjša toča lahko poškoduje in polomi klasičen strešnik, zaradi česar streha v trenutku popusti in začne zatekati, med tem kot je pločevinasta kritina odporna tudi na najbolj ekstremne vremenske pogoje in tudi pri največji toči ne bo popustila vode.

So pa bile pločevinaste kritine pred leti definitivno drugačne: včasih so bile priljubljene takšne, ki so s svojim videzom in obliko spominjale na tradicionalne strešnike, med tem ko se trend danes obrača v vse bolj ravne in moderne linije. Včasih so bile kritine večinoma rjave barve, zdaj prevladujeta temno-siva in črna.”

POGLED V PRIHODNOST

Gotovo imate pred seboj že danes vizijo, kakšno naj bi bilo vaše podjetje v prihodnosti?

“Definitivno je prihodnost našega podjetja v digitalizaciji in avtomatizaciji procesov. Digitalne procese znotraj proizvodnje nam je v večji meri že uspelo zagnati, kmalu načrtujemo digitalizacijo skladišča predvsem na sistem črtnih kod ter preostanek posodobitve naših poslovnih procesov na brezpapirno poslovanje.

V zaključni fazi je gradbena dokumentacija za izgradnjo novega poslovno-skladiščnega centra. Nova stavba nam bo z več kot 1500 m2 velikim poslovnim delom omogočila vzpostavitev največjega krovskega centra v Sloveniji. Z novim objektom bomo povečali tudi skladiščno kapaciteto in naše skladiščne ter proizvodne prostore razširili na več kot 5000 m2. S tem želimo izboljšati tudi nakupovalno izkušnjo kupca, ki bo na povsem novi ravni, a naj podrobnosti ostanejo še skrivnost.

Naše prihodnosti čez 10, 20 ali celo 50 let ne upamo načrtovati, včasih se zdi težko napovedati tudi za mesec vnaprej. Želimo razviti še sicer nekaj novih produktov, verjetno jih bomo morali z leti tudi posodobiti, se prilagoditi trgu, česar smo že navajeni.”

CERTIFIKAT KOT POTRDILO KAKOVOSTI

Vsi produkti podjetja Petrovič so proizvedeni v skladu z CE-standardi, kar potrjuje, da izdelek izpolnjuje bistvene zahteve glede varnosti potrošnikov, zdravja in varovanja okolja.

“Našo kvaliteto lahko potrdita tudi certifikata Slovenska kvaliteta ter certifikat EXC2, ki potrjuje kontrolo proizvodnje. V letošnjem letu smo prejeli tudi certifikat Družini prijazno podjetje,” še našteva Blaž Petrovič.

TRIJE NAJVEČJI MEJNIKI V RAZVOJU PODJETJA

  • Leto 2006: na novi lokaciji začnejo s proizvodnjo pločevinastih kritin
  • Leto 2013: začnejo s proizvodnjo in postavljanjem montažnih objektov iz pocinkanih profilov po meri vsake stranke
  • Leto 2020: zaženejo poslovno spletno trgovino, digitalizirajo podjetje ter investirajo v nove stroje, ki predstavljajo, kot pravi Blaž Petrovič, najnaprednejši upogibni center v Sloveniji

Novica je bila objavljena v časniku Večer.